style for the street to beat

först vill jag ursäkta mig för mitt dåliga uppdaterande. but im back.
sen ska jag även anstränga mig med att skriva ordentligt eftersom min kära vän från andra sidan havet klagade.
jag ska låta fingrarna tänka före hjärnan så då borde det gå bättre.

jag såg att min gamle vän evelyns småkusin erica som jag nog har spenderat lite tid med på yrgre dagar bad om att jag skulle fixa en streetdans klädsel. jag gick in på hennes blogg och tittade på vad hon hade på sig när hon dansade i skolan och jag tänkte "men guud inte ännu en såndär dum street dansare som går på detdär trixet"
ja problemet med hennes dans "dräkt" är inte att den är opassande men bara för "jag ser ut som alla andra streetdansare" tyvärr tänker ju inte dansarna på historien bakom dansen och färgerna och attityden. 
ska man va dansare måste man sticka ut och när man är från åland och pluggar utomlands måste man sticka ute eftersom det är bara såå.

ja jag ska ge henne två förslag, första är rätt likt det som dansarna har på sig nu för tiden men lite mer 2010!


för att man ska visa att man finns och var man ärifrån så är självklart en tpaita med trycket "snyggast på åland" ett måste. denne tischy kan du få om du praktiserar på nyan. frääsig tycker kanske många att den inte är men om man använder den rätt så är den väldigt mycket fashion. 
byxorna ska ju såklart va rymliga, så at två personer får plats, hur ska man annars kunna snitza runt med bena utan att byxorna spricker. lila skulle jag säga passar bäst eller andra granna färger. färgen på byxorna symboliserar streetens grafitti och vem skulle inte vilja känna sig som en klick på graffitimålningen som sitter fast på alla spårvagnar. nå självklart alla som dansar och lyssnar på fräsig R'n'B ch hiphop förståss. Byxorna hittade jag hängandes i små torg/strand butiker i indien. Men min vän katja s hoffamn hade även sett i en modetidning som jag hade missat att dessa byxor ska vara mode 2009 så du lär hitt dom på h&m inom kort. betala lite fler euro än va jag gjorde. men ska man va fin får börsen lukta svin.
en skarf runt benet är en viktig detalj, hur den ser ut beror på hurdan du vill ha.  Men skarfen på benet kommer ju från dom coola basketspelarna som svettas i knäveckan när dom hoppar och springer och för att inte se svettlökarna i knäveckan så stoppar dom dit en skarf som döljer detta. men nu för tiden så är det bara mer som en accessoar. 
detta kan du även använda när du går runt på stan med din dvärg schnauzer om du har en.
såklart har susanna en sådan hund i garderoben.

en viktigt detalj på paitan är att ena armen ska va upprullad för det visar att man skiter i livet och va stureplanglittret säger."här är det jag som bestämmer" lite gangster och battle över det. och va gillar inte dansa mer än dansa joo battla mot andra dansare med dans.

nästa streetplagg kommer en annan dag. då menar ajg inte en vecka utan kanske några timmar eller en dag eller två eller tre.
såå peace out! och erikki och alla andra tänk på SusieQK modemotto "syns du finns du" 

Kommentarer
Postat av: Reggae-Påsen

Hej kompis!



Kan du uppdatera i dina inställningar så att bloggen lämnar ut hela inläggen till RSS?



Peace!

2009-02-20 @ 15:15:29
URL: http://www.aginamist.net/
Postat av: Monique från france

Bonjour mademoiselle!

Jag skulle vilja veta vad du tycker ska visas under modeveckan i Paris. Jag har hört att de kommer visa mycket exklusiva klänningar. Har du någon erfarenhet av franska kläder?

Au revoir mon amour

2009-02-21 @ 13:50:19
Postat av: En av vännerna från andra sidan havet

Bättre skrivet denna gång.. ;D MEN borde verkligen nån annan än du ha en sån tpaita???

Kram på re kylle

2009-02-21 @ 21:36:19
Postat av: Erica

hahahahha tackar och bockar ;) ser framemot nästa outfit! Men jag måste skaffa en hund som kan stå mellan benen som du hade, det såg jäävligt coolt ut.

2009-02-22 @ 10:55:49
URL: http://bouncewithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0